PRAVILNA PREHRANA - ČUVAR VAŠEG ZDRAVLJA ! 

Pravilna prehrana zadovoljava potrebe organizma za energijom i potrebnom količinom prehrambenih i zaštitnih tvari koje su neophodne za održavanje fizioloških funkcija organizma i zdravlja.

Hranom se osigurava:  

1 . unos tvari nužnih za izgradnju tkiva (bjelančevine, željezo, kalcij),
2.  energija za metabolizam i tjelesnu aktivnost (masti i ugljikohidrati)
3.  te nutrijenti potrebni za fiziološke funkcije organizma (vitamini i minerali).

piramida prehrane 

Najčešće pogreške u prehrani su:

1) hraniti se kalorijski preobilno, zbog čega postajemo debeli
2) hranom unositi previše masnoća, osobito ako su životinjskog podrijetla
3) premalo jesti povrće i voće
4) hranom unositi premalo ili previše bjelančevina
5) previše jesti bijelog šećera
6) unositi previše soli u organizam

Ne opterećujte se prehranom, nego jednostavno probajte sljediti slijedeća pravila:

- jedite ono što volite
- uživajte u hrani, polako žvačući svaki zalogaj

- smanjite obroke
- doručak neka vam bude najveći, ostali obroci manji
- napravite razmak između pojedinih obroka
- konzumirajte svježe voće i povrće
- jedite cjelovite žitarice, zdrave ugljikohidrate
- izaberite zdravije masnoće (maslinovo ulje, maslac)
- konzumirajte proteine
- ograničite šećer i sol
- birajte namirnice sa puno vlakana (konzumirati barem 21-38 grama vlakana dnevno za optimalno zdravlje)
- birajte namirnice s kalcijem i vitaminom D (mlijeko, jogurt, sir)
- pijte dovoljno svježe vode (kada ste gladni popijte čašu vode možda je to samo žeđ - dehidriranost uzrokuje umor, nisku razinu energije, glavobolje zbog otpadnih tvari koje se nakupljaju u oragnizmu
- što više se krećite ili vježbajte
- priuštite si s vremena na vrijeme i nešto od brze i nezdrave hrane da zadovoljite želju za njom i pri tome ne osjećajte grižnju savjest
Stvaranjem dobrih prehrambenih navika i biranjem zdravih namirnica pomažete svom organizmu da ostane zdrav, da  se dobro osjećate, da imate više energije, snage i da budete dobrog raspoloženja.

Na našim web stranicama primjenjujemo tzv. kolačiće (cookies).

Nastavkom pregleda Pikove web stranice, dajete pristanak za korištenje kolačića.

Shvaćam
Idi na vrh